Współpraca

Podstawą ewidencji są dokumenty źródłowe jak faktury, rachunki, umowy, wyciągi bankowe i inne toteż najważniejszym obowiązkiem klienta jest dostarczenie w pierwszej dekadzie miesiąca dokumentów za ubiegły miesiąc. Biuro ewidencjonuje je w odpowiednich ewidencjach (właściwych dla danej formy ewidencji, sposobu i zakresu opodatkowania, rodzaju wydatku lub przychodu)
Po zaksięgowaniu dokumentów dowiadujesz się o kwocie zaliczki na podatek dochodowy, który musisz zapłacić do 20-ego, oraz o kwocie podatku VAT (jeśli nie korzystasz ze zwolnienia podmiotowego), który płacisz do 25-ego jeśli VAT od sprzedaży jest większy jak od zakupów jeśli jest odwrotnie to możesz otrzymać zwrot na konto lub przenieść na następny miesiąc.
Biuro Rachunkowe WAWRZYN standardowo proponuje sporządzanie i elektroniczną wysyłkę deklaracji VAT co w praktyce skutkuje przejęciem odpowiedzialności za podatek oraz ogranicza kontakt z Biurem do dostarczenia dokumentów (można skorzystać z pośrednictwa poczty lub kuriera).
Jeśli chcesz sam podpisywać deklaracje podatkowe, nie przenosząc odpowiedzialności na Biuro, to możesz liczyć na dodatkowe obniżki i mieć bardzo tanie księgowanie już od 50 zł miesięcznie -przy niewielkiej liczbie dokumentów.
Jeśli zatrudniasz pracowników to dodatkowo musisz informować na bieżąco o nowo zatrudnionych lub zwolnionych osobach aby przesłać właściwe informacje do ZUS. Przed terminem wypłaty dostarczyć dane niezbędne do naliczenia wynagrodzeń (czas pracy, absencje, choroby, urlopy itp.)
Szczegółowe warunki współpracy określamy w umowie.